Semester i Kroatien med Adrialin

Service

Frågor och svar om bokningen

I. Det finns tre möjligheter att hitta ett passande objekt via startsidan:

  1. Enkel sökning:
    Ange datumen för din resa här:
    Klicka på "Sök"! Alla tillgängliga objekt kommer att visas.
    Kalender:
    Durch Klick in das An- und Abreisefeld öffnet sich der Kalender. Mit den Pfeilsymbolen links und rechts neben der Monatsbezeichnung können Sie zwischen den Monaten hin und her wechseln. Alternativ können Sie auch die beiden Auswahlfelder für den Monat und das Jahr benutzen. Klicken Sie einfach auf das entsprechende Datum, um dieses in das An- bzw. Abreisefeld zu übernehmen.
    Hela utbudet::
    Wenn Sie sich unser gesamtes Angebot eines Landes anzeigen lassen wollen, wählen Sie zunächst das Land und dann im Region- und Ort-Auswahlfeld "alle" und geben Sie bei den übrigen Feldern nichts ein. Klicken Sie danach auf "Suche starten"!
  2. Detaljerad sökning:
    Klicken Sie bitte auf "Erweiterte Suche" in der linken Auswahlleiste! Es klappt nun nach unten ein weiterer Teil des Formulars auf.
    Hier können Sie Ihre speziellen Suchkriterien eingeben. Wenn Sie dies getan haben, klicken Sie am unteren Ende der Seite bitte auf "Suchen"!
  3. Direktsökning
    Bei der "Direktsuche" oben rechts unter dem Hauptmenü haben Sie die Möglichkeit, sich einzelne Objekte direkt anzeigen zu lassen.
    Geben Sie dafür den Namen oder den Code des gesuchten Ferienobjektes in das Suchfeld ein. Dabei werden Ihnen nach der Eingabe der ersten drei Zeichen bereits Vorschläge für Ihre Suche angezeigt, die Sie durch Anklicken übernehmen können. Wenn Sie keinen Vorschlag auswählen möchten, klicken Sie auf das Symbol "Lupe" rechts neben der Eingabe, um die Suche durchführen zu lassen.

II. Hur kan jag räkna ut och se priset?

  1. När du har startat sökningen visas de objekt som stämmer in på dina sökkriterier. Klicka nu på ett av Era valda objekt och Ni får en exakt beskrivning, ytterligare bilder och det exakt beräknade priset.
  2. Efter att Ni har valt ett objekt, visas det fördelaktiga bokningsförslaget. Detta förval kan Ni ändra eller lägga till andra boendetyper, som syns under bokningsförslaget, ändra antalet och därefter klicka på "Beräkna pris".
  3. Observera att du endast kan få en prisberäkning om du dessförinnan har angett ett ankomst- och ett avresedatum samt antalet personer i sökmaskinen.
  4. Om du ännu inte har angett något ankomst- och avresedatum visas en fråga under bilder av föremålet, som du kan komplettera dina uppgifter med. Då kommer du att Priset för objektet visas också.

III. Hur kan jag boka?

  1. Under prisberäkningen i fältet "Ert val" visas till höger, intill totalpriset, fältet "Boka nu". Efter att ha klickat här, kommer Ni vidare till bokningsformuläret.
  2. Ange dina personuppgifter och betalningsuppgifter och klicka sedan på den stora Klicka sedan på den stora orange knappen "Boka resa".

IV. Allmänna affärsvillkor

I bokningsformuläret och nedtill på varje sida finns en länk till våra allmänna affärsvillkor. Där kan du läsa dessa och även spara dem.
Observera att Adrialin inte sparar avtalet. Naturligtvis skickar vi alla relevanta uppgifter om bokningen tillsammans med vår bokningsbekräftelse.

V. Bokningsbekräftelse

  1. Efter att vi fått din bokning, får du en bekräftelse på att vi tagit emot den, eller en bokningsbekräftelse via e-post inom några minuter. I bekräftelsen finns alla detaljer om hur du går vidare.
  2. Om du inte har fått något e-brev från oss inom en timme efter att du har avslutat din bokning ber vi dig att kontakta oss.
  3. Om du bara fått en första bekräftelse på att vi tagit emot din bokning, så skickar vi som regel inom 24 timmar en bokningsbekräftelse inkl. faktura via e-post.

VI. Betalning

Information om betalning visas under "Betalningsalternativ" så snart du har gjort en prisberäkning för det önskade objektet. Du kan välja mellan tre betalningsalternativ i bokningsprocessen:

  1. Betalning genom bankgiro
    • Efter bokningsbekräftelsen ber vi dig att omedelbart betala en hyresdeposition på 20 % av resans pris.
    • Restbeloppet ska betalas in 6 veckor innan du påbörjar din resa.
    • Vid kortfristiga bokningar (inom de 6 sista veckorna för avresan) ska det totala beloppet för resan betalas in.
    • Betalning via överföring är enbart möjlig fram till 41 dagar före resans avgång, under de sista 40 dagarna accepteras enbart de betalningssätt som finns detaljerade under punkt 2 till 4.
    • Eventuell genutzte Zusatzleistungen werden vor Ort bezahlt (es sei denn in der Objektbeschreibung ist aufgeführt, dass diese im Preis enthalten sind).
  2. Betalning med kreditkort
    • Betalning kan ske med följande kreditkort: Master, VISA och American Express.
    • För bokningar som görs mer än 7 veckor före avresa kan du välja om hela beloppet ska debiteras omedelbart eller bara 20 % som en hyresdeposition. Om du väljer hyresdeposition här kommer det återstående beloppet att debiteras 6 veckor före avresa. Observera att ditt kreditkort måste vara giltigt vid denna tidpunkt.
    • Eventuell genutzte Zusatzleistungen werden vor Ort bezahlt (es sei denn in der Objektbeschreibung ist aufgeführt, dass diese im Preis enthalten sind).)
  3. Betalning genom debitering
    • Om du har ett bankkonto i Tyskkland eller Österrike kan du betala via autogiro.
    • För bokningar som görs mer än 7 veckor före avresa kan du välja om hela beloppet ska debiteras omedelbart eller bara 20 % som en hyresdeposition. Om du väljer hyresdeposition här kommer det återstående beloppet att debiteras 6 veckor före avresa.
    • Eventuella tilläggstjänster betalas på plats (om det inte står i beskrivningen av boendet att de ingår i priset).
  4. Betalning via PayPal
    • Om Ni har ett PayPal-konto, kan Ni göra betalningen via PayPal.
    • För bokningar som görs mer än 7 veckor före avresa kan du välja om hela beloppet ska debiteras omedelbart eller bara 20 % som en hyresdeposition. Om du väljer hyresdeposition här får du en länk strax innan det återstående beloppet ska betalas, som du kan använda för att ange betalningsinformationen igen så att det kan debiteras.
    • Eventuella tilläggstjänster betalas på plats (om det inte står i beskrivningen av boendet att de ingår i priset).

VII. Resehandlingar

  1. När hela priset för resan betalats till tjänsteproducenten på platsen, skickar vi en bokningsbekräftelse till dig med adressen och kontaktuppgifterna om boendet.
  2. Förutsatt att hela resepriset har betalats till oss skickar vi dig de dokument som behövs för din resa (resevoucher med vägbeskrivning och reseinformation) efter att hela resepriset har betalats via e-post och, på begäran, kostnadsfritt via post.

VIII. För din vägledning

Naturligtvis finns medarbetarna på vårt kundcenter i Tyskland vid din sida för hjälp och råd, både före och under din bokning. Under din semester får du hjälp av personalen på ditt boende eller av vårt nät av kunniga medarbetare lokalt.

TRYGG semester

  • Personlig service före och under din resa
  • Prisgaranti
  • Tusentals nöjda kunder

Medlem av

Partnerskap med

  • Adrialin är partner till centralkontoret för turism i Kroatien

Säker betalning med

 Överföring och följande betalningsmetoder:
PayPal, Debitering, MasterCard, Visa, American Express
ESIF
EU
Hamag

Adrialin världen runt

  • DE
  • AT
  • IT
  • CZ
  • HU
  • SK
  • GB
  • FR
  • NL
  • PL
  • HR
  • SI
  • DK
  • SE
  • NO
  • CH
  • RU
  • BE
  • DE
    • DE DE
    • AT AT
    • IT IT
    • CZ CZ
    • HU HU
    • SK SK
    • GB GB
    • FR FR
    • NL NL
    • PL PL
    • HR HR
    • SI SI
    • DK DK
    • SE SE
    • NO NO
    • CH CH
    • RU RU
    • BE BE