Semester i Kroatien med Adrialin

Service

Frågor och svar om bokningen

I. Det finns tre möjligheter att hitta ett passande objekt via startsidan:

  1. Enkel sökning:
    Ange datumen för din resa här:
    Klicka på "Sök"! Alla tillgängliga objekt kommer att visas.
    Kalender:
    Klicka i ankomst- och avgångs fältet för att öppna kalendern. Med pilsymbolerna till vänster och höger om månadens namn kan du byta mellan växla fram och tillbaka mellan månaderna. Alternativt kan du också använda två valfält för månaden och året. Klicka helt enkelt på datumet för att överföra det till ankomst- eller avgångsfältet. ta över.
    Hela utbudet::
    Om du vill se hela vårt sortiment för ett land, välj land och sedan landet och sedan i fältet och sedan "alla" i fältet för val av region och stad och ange ingenting i fältet i de andra fälten. Klicka sedan på "Starta sökning"!
  2. Detaljerad sökning:
    Klicka på "Avancerad sökning" i det vänstra urvalsfältet! En annan del av formuläret öppnas nu längst ner.
    Här kan du ange dina specifika sökkriterier. När du har gjort klickar du på "Sök" längst ner på sidan!
  3. Direktsökning
    I "Direktsökning" längst upp till höger under huvudmenyn har du möjlighet att att visa enskilda objekt direkt.
    För att göra detta, ange namnet eller koden för den semesterbostad du letar efter i sökfältet. När du har angett de tre första tecknen visas förslag för din sökning. förslag för din sökning, som du kan acceptera genom att klicka på dem.Om du inte vill välja ett förslag kan du utöka sökningen genom att klicka på förstoringsglaset till höger om sökordet. symbolen till höger om posten för att utföra sökningen.

II. Hur kan jag räkna ut och se priset?

  1. När du har startat sökningen visas de objekt som stämmer in på dina sökkriterier. Klicka nu på ett av Era valda objekt och Ni får en exakt beskrivning, ytterligare bilder och det exakt beräknade priset.
  2. Efter att Ni har valt ett objekt, visas det fördelaktiga bokningsförslaget. Detta förval kan Ni ändra eller lägga till andra boendetyper, som syns under bokningsförslaget, ändra antalet och därefter klicka på "Beräkna pris".
  3. Observera att du endast kan få en prisberäkning om du dessförinnan har angett ett ankomst- och ett avresedatum samt antalet personer i sökmaskinen.
  4. Om du ännu inte har angett något ankomst- och avresedatum visas en fråga under bilder av föremålet, som du kan komplettera dina uppgifter med. Då kommer du att Priset för objektet visas också.

III. Hur kan jag boka?

  1. Under prisberäkningen i fältet "Ert val" visas till höger, intill totalpriset, fältet "Boka nu". Efter att ha klickat här, kommer Ni vidare till bokningsformuläret.
  2. Ange dina personuppgifter och betalningsuppgifter och klicka sedan på den stora Klicka sedan på den stora orange knappen "Boka resa".

IV. Allmänna affärsvillkor

I bokningsformuläret och nedtill på varje sida finns en länk till våra allmänna affärsvillkor. Där kan du läsa dessa och även spara dem.
Observera att Adrialin inte sparar avtalet. Naturligtvis skickar vi alla relevanta uppgifter om bokningen tillsammans med vår bokningsbekräftelse.

V. Bokningsbekräftelse

  1. Efter att vi fått din bokning, får du en bekräftelse på att vi tagit emot den, eller en bokningsbekräftelse via e-post inom några minuter. I bekräftelsen finns alla detaljer om hur du går vidare.
  2. Om du inte har fått något e-brev från oss inom en timme efter att du har avslutat din bokning ber vi dig att kontakta oss.
  3. Om du bara fått en första bekräftelse på att vi tagit emot din bokning, så skickar vi som regel inom 24 timmar en bokningsbekräftelse inkl. faktura via e-post.

VI. Betalning

Information om betalning visas under "Betalningsalternativ" så snart du har gjort en prisberäkning för det önskade objektet. Du kan välja mellan tre betalningsalternativ i bokningsprocessen:

  1. Betalning genom bankgiro
    • Efter bokningsbekräftelsen ber vi dig att omedelbart betala en hyresdeposition på 20 % av resans pris.
    • Restbeloppet ska betalas in 6 veckor innan du påbörjar din resa.
    • Vid kortfristiga bokningar (inom de 6 sista veckorna för avresan) ska det totala beloppet för resan betalas in.
    • Betalning via överföring är enbart möjlig fram till 41 dagar före resans avgång, under de sista 40 dagarna accepteras enbart de betalningssätt som finns detaljerade under punkt 2 till 4.
    • Eventuella tilläggstjänster betalas på plats (om det inte framgår av objektsbeskrivningen att de ingår i priset).
  2. Betalning med kreditkort
    • Betalning kan ske med följande kreditkort: Master, VISA och American Express.
    • För bokningar som görs mer än 7 veckor före avresa kan du välja om hela beloppet ska debiteras omedelbart eller bara 20 % som en hyresdeposition. Om du väljer hyresdeposition här kommer det återstående beloppet att debiteras 6 veckor före avresa. Observera att ditt kreditkort måste vara giltigt vid denna tidpunkt.
    • Eventuella tilläggstjänster betalas på plats (om det inte framgår av objektsbeskrivningen att de ingår i priset).)
  3. Betalning genom debitering
    • Om du har ett bankkonto i Tyskkland eller Österrike kan du betala via autogiro.
    • För bokningar som görs mer än 7 veckor före avresa kan du välja om hela beloppet ska debiteras omedelbart eller bara 20 % som en hyresdeposition. Om du väljer hyresdeposition här kommer det återstående beloppet att debiteras 6 veckor före avresa.
    • Eventuella tilläggstjänster betalas på plats (om det inte står i beskrivningen av boendet att de ingår i priset).
  4. Betalning via PayPal
    • Om Ni har ett PayPal-konto, kan Ni göra betalningen via PayPal.
    • För bokningar som görs mer än 7 veckor före avresa kan du välja om hela beloppet ska debiteras omedelbart eller bara 20 % som en hyresdeposition. Om du väljer hyresdeposition här får du en länk strax innan det återstående beloppet ska betalas, som du kan använda för att ange betalningsinformationen igen så att det kan debiteras.
    • Eventuella tilläggstjänster betalas på plats (om det inte står i beskrivningen av boendet att de ingår i priset).

VII. Resehandlingar

  1. När hela priset för resan betalats till tjänsteproducenten på platsen, skickar vi en bokningsbekräftelse till dig med adressen och kontaktuppgifterna om boendet.
  2. Förutsatt att hela resepriset har betalats till oss skickar vi dig de dokument som behövs för din resa (resevoucher med vägbeskrivning och reseinformation) efter att hela resepriset har betalats via e-post och, på begäran, kostnadsfritt via post.

VIII. För din vägledning

Naturligtvis finns medarbetarna på vårt kundcenter i Tyskland vid din sida för hjälp och råd, både före och under din bokning. Under din semester får du hjälp av personalen på ditt boende eller av vårt nät av kunniga medarbetare lokalt.

TRYGG semester

  • Personlig service före och under din resa
  • Prisgaranti
  • Tusentals nöjda kunder

Medlem av

Partnerskap med

  • Adrialin är partner till centralkontoret för turism i Kroatien

Säker betalning med

 Överföring och följande betalningsmetoder:
PayPal, Debitering, MasterCard, Visa, American Express
ESIF
EU
Hamag

Adrialin världen runt

  • DE
  • AT
  • IT
  • CZ
  • HU
  • SK
  • GB
  • FR
  • NL
  • PL
  • HR
  • SI
  • DK
  • SE
  • NO
  • CH
  • RU
  • BE
  • DE
    • DE DE
    • AT AT
    • IT IT
    • CZ CZ
    • HU HU
    • SK SK
    • GB GB
    • FR FR
    • NL NL
    • PL PL
    • HR HR
    • SI SI
    • DK DK
    • SE SE
    • NO NO
    • CH CH
    • RU RU
    • BE BE